Možno vám je známy tento vtip, ktorý, zdá sa mi, je obľúbený hlavne medzi mužmi:
Ide raz unavený starší muž a premýšľa o živote. Zrazu sa zatiahla obloha a zvučným hlasom prehovorí Boh: Pretože ma verne nasleduješ celý život, splním ti jedno prianie. Muž pohotovo odpovie: Postav most na Havaj, aby som tam mohol kedykoľvek
ísť. Pán Boh odpovedal: To nie je práve jednoduché prianie. Dokážeš si predstaviť tie piliere siahajúce až na dno Pacifiku? To množstvo ocele a betónu na jeho vybudovanie? Zamysli sa ešte raz a skús vymyslieť niečo jednoduchšie. Muž sa znovu zamyslel a nakoniec hovorí: Bože, prial by som rozumieť svojej žene. Chcel by som vedieť, ako sa cíti, na čo myslí, keď sa so mnou nerozpráva, prečo oplače, čo tým myslí, keď hovorí, že sa nič nedeje, a ako môžem svoju ženu urobiť skutočne šťastnú. Na to Pán Boh hovorí: Chceš na tom moste dva pruhy alebo štyri?

Posolstvo tohto vtipu je v skratke prosté: ľahšie je vybudovať nemožné, ako pochopiť ženu. Muži to už zrejme neraz zistili, že porozumieť ženám – alebo aj len vlastnej manželke – nie je jednoduché. Ale dovolím si tvrdiť, že každá žena by privítala, keby si jej manžel prial porozumieť jej, tak ako ten muž z vtipu. A nielen to. Aj my ženy máme niekedy problém porozumieť samy sebe,
prijať svoju ženskú identitu a byť za ňu vďačné. Ale nechcem tu teraz rozoberať, kto a prečo za to môže, alebo kto a čo by mal robiť. Chcem sa s vami podeliť o radosť z knihy, ktorá úprimne a jednoducho ponúka odpoveď na otázku: Kto som? Čo znamená byť ženou?
Práve vyšla kniha,
ako porozumieť žene... 1.diel.
Toto nemusíte čítať :-)
Máte k dispozícii
niečo lepšie!

Aj keď knižka Katrin Zeno „Som žena“ je útla, nie je je ľahké prečítať ju „na jeden hlt“. Každá kapitola ide do hĺbky a vždy v závere kapitoly sú otázky na zamyslenie a diskusiu. Katrina píše o tom, ako jej slová Jána Pavla II. vliali svetlo, aby spoznala svoju identitu ženy, ako katechézy teológie tela dali odpoveď na mnohé otázky v jej nie ľahkom živote. Píše o teológii tela cez svoju životnú skúsenosť a spôsobom žene vlastným sa zdieľa s poznaním, ktoré jej Pán dal. Keď čítam jej knihu, veľmi silno si uvedomujem, že každý riadok tu má svoje miesto. Každé slovo je ovocím neraz bolestnej skúsenosti, ale predovšetkým vyžaruje nádej a radosť. Aj keď celou knihou Katrina sprevádza čitateľa svojím životným príbehom, predsa neurobila seba hlavnou postavou svojho diela. Tou hlavnou postavou je Boh – milujúci Otec, ktorý má pre mužov i ženy ten najlepší plán. Kniha nesie názov Som žena a podtitul Cesta každej z nás. Veľmi príjemne ma na nedávnom stretnutí s manželmi prekvapili slová jedného muža. Povedal totiž, že túto knihu prečítal a je presvedčený o tom, že nie je určená iba ženám. On si myslí, že je napísaná pre mužov, určite aspoň niektoré kapitoly. Takže je tu výzva: ženám, aby siahli po tejto knihe, ak chcú objaviť svoju identitu, a taktiež výzva pre mužov: Ak chcete porozumieť (nielen svojim) ženám, máte k dispozícii „manuál“ na ich pochopenie. Pokiaľ mu nebudete tak celkom rozumieť, vaša manželka vám iste rada bude sprievodcom :-)

Nedávno vyšla aj ďalšia kniha Katriny Zeno: Keď život nejde podľa tvojich predstáv. Obe knihy má LPP vo svojej ponuke. Katrina Zeno bola v novembri 2011 na Slovensku. Z jej stretnutí v Banskej Bystrici na témy: Formovanie identity ženy od narodenia až po smrť v spisoch Jána Pavla II. a Identita ženy, dcéry, nevesty, matky je k dispozícii záznam v mp3 formáte na CD, ktorý vyrobilo Diecézne pastoračné centrum pre rodinu v Banskej Bystrici. Dá sa objednať priamo na adrese centra: , aj cez LPP: .